Persbericht Historische Vereniging De Elf Marken

Graf Ynze en Christine

Vertoning van de film ‘Liever geen bezoek’

In het kader van de herdenkingen rond het thema ’75 Jaar Bevrijd’ zal de Historische Vereniging De Elf Marken op maandagavond 14 oktober 2019 in ‘Ons Gebouw’, Sporkehout 6, 7217 TN Harfsen de film ‘’Liever Geen Bezoek’ vertonen. Op die dag is het 75 jaar geleden dat de boerderij Zonnenberg van Gerrit Slagman, en op die dag ook het Onderduikershol door de SD werd overvallen. Deze zeer indrukwekkende film is gemaakt door de in Gorssel geboren en getogen Andries Udink, van beroep filmmaker. Hij is op deze avond ook aanwezig en zal de film bij u inleiden.

Toen de film in 2009 uitkwam, was de waardering van het publiek zeer groot en is hij in vier avonden voor een volle zaal vertoond. Om 19.30 uur start Andries met een korte inleiding, de film duurt twee uur, er is een pauze rond 21.00 uur.

Omdat we voor deze avond veel belangstelling verwachten, is het noodzakelijk dat u vooraf een kaartje haalt. Dit kan in Ons Gebouw ’s zondags na de kerkdienst bij Arjan Meijerink en Piet Meininger en in Gorssel tijdens de openingsuren van het Tramstation.

donderdag 24 oktober, aanvang 19:30
donderdag 31 oktober, aanvang 19:30